tirsdag den 8. november 2011

Lillemand i dukkeland

Længe har det kedet mig en smule at lege med Barbies mandlige modstykke Ken. Man kan jo ikke få noget kluns til fætteren. Det skal måske lige tilføjes, at jeg oftest kun leger med dukker, når jeg er udstationeret i Jylland sammen med niecen på syv. 

I flere omgang har jeg op til fødselsdage og i julegaveræset søgt og søgt. Forgæves. Det virker bare som om, der ikke rigtig er nogen, der har fået idéen, at Ken måske også har lyst til at skifte tøj bare en gang i mellem.

Nu hvor julen nærmer sig, er jeg så gået på jagt igen. På nettet naturligvis – noget en måske lidt bedre langtidsplanlægger end mig havde gjort ja... lang tid før. Og sørme om ikke der blot skulle en enkelt google-søgning til, før jeg fandt det rette sted. Haha - her var guldet.

Natuligvis ikke det første klik – her havnede jeg midt i massefabrikeret Hong Kong-Ken tøj – men i andet eller var det tredje (hvilket vel egentlig også er fløjtende ligegyldigt) klik. Jeg havnede hos en kvindelig Barbie-samler, der selv syr kluns til Fætter Barbie. Hallihalløj. Nu er julegaven bestilt 7 sæt tøj og 3 par sko for under 300 spir. Det er satme da et kup.

Efterfølgende søgte jeg lidt videre og her er så hvad man ellers kan finde til Barbie på nettet.
  • Barbie som brandmand – rødt laktøj til damen. Men kan man finde brandmandstøj til Ken? Nope, nada, nix.

Til sidst – inden jeg trods alt fandt på bedre ting en mandag aften – finder man sættet, der hedder “Kens barberingsdag”. What the f….ck. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvornår de sidst har set skyggen af skæg (eller for den sags skyld anden kropsbehåring) på den gode Ken? Nej vel  - men et barberingsæt…jo… det kan man da få.

Man fristes jo til at slutte med et citat:
  • "I'm a barbie girl, in the barbie world - life in plastic, it's fantastic!"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar